Hvis din store drøm er at åbne en tøjbutik, er der et par overvejelser, du skal gøre dig, inden du lejer en butik. For at gøre processen mere overskuelig, får du her tre gode reflektionsspørgsmål, så du kan blive klædt på til at styre din helt egen butik.
1. Hvilken målgruppe vil du nå ud til?
Det er vigtigt at have styr på, hvilken målgruppe du ønsker at ramme, når du får din egen tøjbutik. Hvis du har målgruppen på plads, er det nemlig nemmere at finde det rette tøj, den rette indretning, det rette inventar og den rette lokalitet til butikken. Hvis målgruppen skal være unge eller ældre mennesker, kan det være en god idé at leje en butik, der er tæt på offentlig transport. Hvis din målgruppe derimod er mellem 30 og 50, kan det i stedet være en idé at have en parkeringsplads nær butikken.
2. Hvilket tøj vil du sælge?
Når du har fået styr på din målgruppe, er det meget nemmere at finde ud af, hvilket tøj du skal sælge. Hvis du vil sælge tøj til unge mennesker, kan det være, du skal have fat i velkendte mærker og en lavere pris. Hvis du derimod vil sælge tøj til ældre mennesker, kan priserne måske være dyrere. Stilen og prisen på tøjet er altafgørende for, hvilke mennesker vil handle i din butik, og derfor er det vigtigt, at du holder dig til det tøj, som din målgruppe sansynligvis vil købe.
3. Hvordan skal butikken indrettes?
Indretningen af butikken appellerer også til forskellige målgrupper. Hvis butikken er fyldt med farver, vil det sandsynligvis være unge mennesker, der handler i butikken. Hvis du derimod indretter butikken i neutrale farver, kan du nå ud til langt de fleste målgrupper. Hvis du vil nå bredt ud, kan du derfor vælge at sætte fokus på tøjet med neutrale indretningselementer.
Skriv et svar